Brygg#13 – CCC Pale Ale

Bryggedag: Lørdag 26.juli 2017

Nå er det 9 måneder siden sist jeg har brygget. Jeg lagde så mye i oktober at det har holdt hele vinteren, og litt til. Jeg trenger noe mer litt-drikkelig som ligner på lucky jack så da prøver jeg en annen variant APA som har litt mer humle:

CCC Pale Ale – Amarican Pale Ale

«Prisvinnende amerikansk pale ale som går tilbake til røttene. Ingen fancy nye humletyper, ingen avansert malt-base. Lettdrikkelig og leskende – med masse humlearoma.»

Ingredienser

Malt:
2,5 kg Best Pale Malt, 5 EBC
2,5 kg Best Pilsen Malt, 3,5 EBC
250 g Best Caramel Munich, 120 EBC
Totalt: 5,25 kg

Humle:
Pose 1: 5g Chinook 12%, 60 min.
Pose 2: 28g Cascade 7%, 28g Centennial 9,7%, 15 min.
Pose 3: 28g Cascade 7%, 28g Centennial 9,7%, 0 min.
Pose 4: 28g Cascade, 28g Centennial, tørrhumle
Totalt: 173 g

Gjær:
Safale US-05

Fullstendig oppskrift finner du her.

Det ble ikke mange notater fra denne bryggingen, men her er noen bilder:

 

Legg igjen en kommentar